woensdag 20 maart 2013

Route de grande Alpes 2012 [1]


Maandag 10-09-2012               [683 km]

Vandaag zouden we vertrekken uit de Eifel. Daar hadden we met een wat grotere vriendengroep al een weekendje rijden gehad en een zondagje naar de WSBK op de Nurburgring. Om 8 uur wilden we wegrijden en dat lukte ook aardig. Het doel was om vandaag over de snelweg tot aan Thonon-Les-Bains te rijden om vanuit daar de Route des Grande Alpes op te gaan pakken. We vorderden goed, al was het erg warm. De 27 graden stond al snel op de display. Naast een airco ontbrak ook de koffie nog, dus tegen 11 uur gestopt voor een bakkie voor mij en een peuk voor Dennis. Snel weer door was het moto want we wisten dat we behoorlijk wat km’s moesten maken die dag. De tank was mooi rond het middaguur leeg en we stopten bij de Avia bij Ettenheim om te tanken. Meteen een lekker broodje en een glaasje melk erin en weer door. We zaten al op de motor tot een Duitser druk op Dennis zijn motor begon te wijzen en wij uiteindelijk ook zagen wat hij bedoelde: een lekke achterband…


Gelukkig hadden we schuim bij ons om de binnenband provisorisch te repareren, alleen werkte het spuitbusje niet. Niet getreurd we stonden immers bij een tankstation en daar verkopen ze die troep ook. Die werkte gelukkig wel! Het liep werkelijk aan alle kanten langs het ventiel. Die was dus goed lek en ook plakken leek dus geen optie :-(  Binnen even snel gevraagd waar de dichtstbijzijnde motorzaak was. Weer een mazzeltje, dat was de volgende afslag!

Dennis wachtte dus op het parkeerterrein en ik zou gaan vragen of zij ons konden helpen. Daar aangekomen bleek de motorfahrad shop echter meer ein fahrad shop te zijn. Daarnaast was het ook nog lunchtijd dus alle winkels waren gesloten en de straat uitgestorven. Gelukkig dat er aan de overkant een bakker open was. Daar kon een uber schöne  dame mij gelukkig vertellen waar wel een echte motorzaak zat en dat op maar 2 km afstand!
Ook die bleek echter gesloten tot 14 uur…. Wachten was dus het devies. Om een kort verhaal lang te maken werd Dennis opgehaald en zijn binnenband vervangen. Dus wij weer lekker rijden. Nou niet dus. Ze hadden verzuimd om uit te loden en de oude loodjes zaten er nog op met als gevolg een waanzinnige rijdende vibrator. Dennis is geen vrouw en zag de lol er minder van in. Weer terug om het te laten fixen. Dat was nog redelijk stressen want het was al bijna sluitingstijd voor ze. Ze waren er gelukkig nog en hebben het probleem uiteindelijke opgelost met een mooie verse serie lood en wij konden dan nu echt vertrekken, om 18 uur…. Later zou het verkeerd uitloden niet het enige probleem blijken te zijn waar ze ons daar mee opgezadeld hadden.

Op het programma stond oorspronkelijk een rit tot het meer van Geneve en zelfs nog een beginnetje van de Route des Grandes Alpes. Het leek er dus serieus op te gaan lijken dat we de planning enigszins aan moesten passen. We wilden in ieder geval door tot het meer van Geneve om daar in Frankrijk de eerste de beste camping pakken. Zo gezegd, zo gedaan en om half 10  ging de eerste haring de grond in. Een lekker blikje gevulde soep stond al snel op de brander. Ook een spelletje Domino mocht niet ontbreken toen mijn middenbok besloot weg te zakken. Resultaat: mijn motor viel tegen die van Dennis en ook die ging gestrekt. Op het eerste gezicht leek er weinig aan de hand dus motoren opgeraapt en lekker verder gegeten. Eet smakelijk! Het was echter een lange drukke dag geweest dus met het buikje vol werd snel ons bed opgezocht. De volgende dag zou in het teken staan van inlopen op ons schema.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten